Gökyüzündeki Yeşil Gelecek: Hibrit Elektrikli Uçaklar

Ideaport Connect kapsamında 2020 yılının son webinarı karşınızda! Bu yayında konuğumuz Georgia Institute of Technology’de Havacılık Sistemleri Tasarımı Laboratuarı'nda araştırma mühendisi olarak çalışan bilim kadını Dr. Gökçin Çınar oldu.

 

Küresel ısınmada önemli bir rol oynayan unsurlardan biri de hava yolu taşımacılığı. Dünya çapında hava taşımacılığına olan talebin artmasıyla birlikte tehlike giderek büyüyor. Son 10 yılda hava taşımacılığından kaynaklı emisyon ve yakıt tüketimini düşürmek adına ciddi adımlar atılması için Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’ne üye ülkeler bir araya gelerek ortak kararlar aldı ve 2050 yılına kadar gerçekleştirilmek üzere ortak hedefler koydu. Bu hedefler yakıt tüketimini ve bundan kaynaklı karbondioksit salınımını kısa, orta ve uzun süreli teknoloji geliştirme hedefleriyle önemli derecede azaltmayı amaçlıyor. Uzun süreli hedeflerin başında tamamen elektrik enerjisiyle uçan ve seyir halindeyken emisyonu sıfıra indiren hava araçları geliyor. Fosil yakıtlardan elektrik enerjisine geçişte ara adım olarak da hibrit elektrik uçaklar yer alıyor. 

 

Dr. Gökçin Çınar’ı konuk ettiğimiz bu webinarda, tüm yönleriyle hibrit elektrik uçakları konuştuk. Uçağın daha verimli ve dolayısıyla salgıladığı gazlar yönünden çevreye karşı daha duyarlı olmasını sağlayan hibrit elektrik sistemlerini hakkında daha fazla bilgi için mutlaka izlemelisiniz.

Gökyüzündeki Yeşil Gelecek: Hibrit Elektrikli Uçaklar
24 Aralık 2019
Dr. Gökçin Çınar

Georgia Institute of Technology

Konuşmacı

Gökçin Çınar

Dr. - Georgia Institute of Technology

Dr. Gökçin Çınar 2012 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Havacılık ve Uzay Mühendisliği lisans derecesini aldı. Mezuniyetinin hemen ardından Amerika Birleşik Devletleri’nde bulunan Georgia Institute of Technology’de Havacılık ve Uzay Mühendisliği bölümünde doktora programına kabul aldı. Doktora öğrenimi boyunca Georgia Tech'te Havacılık Sistem Tasarımları Laboratuarı’nda araştırma görevlisi olarak çalıştı. Bu sürede yer aldığı NASA'nın Çevreye Karşı Sorumlu Havacılık projesiyle birlikte hibrit elektrik uçaklara olan ilgisi arttı.

Doktora tezini hibrit elektrik uçak mimarileri ve performansı üzerine yazdı. 2015 yılında Master, 2018 yılında doktora derecelerini aldı. Şu an Georgia Tech’te Havacılık Sistemleri Tasarımı Laboratuarı’nda araştırma mühendisi olarak çalışmalarını sürdürüyor. Çalışmaları NASA ve Boeing başta olmak üzere havacılık sektörünün önemli kurum ve şirketlerinin araştırma fonlarıyla destekleniyor.